Staffan Sandström, Pianist
Piano Vietnam Sweden utbytesstudenterna Linnaeus Palme program

Student-
kommentarer
om mig (1)

Söndag 22 november 2020.       När man undervisar så är det ett konstant fokus på studenten och utmaningarna som finns i verket man arbetar med, att hantera instrumentet och att förstå musiken.

Därför är det väldigt spännande att ibland som lärare få feedback vilket intryck man egentligen gör som lärare; har är två fina kommentarer från Hong Linh och Tuan som jag har arbetat med flera gånger både i Sverige och i Vietnam med flera olika verk. Hong Linh och jag har bland annat arbetat tillsammans med Chopin (Ballade nr. 4), Schubert (Impromptu op. 90 nr. 1 och Wanderer-fantasie) och Skryabin (Sonat nr. 4), med Tuan har det till exempel varit Liszt (Dante-sonata och konsertetyd ”La leggierezza”), Haydn (Sonat Ess-dur Hob. XVI/52) och Prokofjev (Pianokonsert nr. 1)

 

HL

Nguyen Hong Ling, kandidatstudent vid Vietnam National Academy of Music

Staffan has made a great influence on my music career. With his profound experience and boundless imagination, he made me realize that although the world of classical music is huge, professional and piano playing requires tremendous amount of work; music is supposed to be enjoyed and totally accessible in so many ways. We don’t only discuss about traditional styles in each piece of music but also we seek and develop our own character and personality. Hence, studying with Staffan helped me gain a lot of confidence as an independent musician.

I was so honored to have masterclasses with Staffan in Vietnam National Academy of Music since 2014, and especially to be a part of the Linnaeus Palme program in 2020.

Words cannot describe my appreciation towards all that he has done for education and collaboration. His passion and enthusiasm will always be a source of encouragement in my career.

 

 

thuan

Cong Tuan Vu, kandidatstudent vid Vietnam National Academy of Music

It was a great pleasure for me to learn music from Staffan, lessons with him helped me improve both my technique and my musicality. More importantly, I feel that they enhanced my love for music. I love the way the lessons are open for discussion and conversation, in which Staffan encouraged us students to think, to imagine and to come up with our own ideas, rather than just tell us what to do. That helped me a lot in developing my own personality in my piano playing.

Before studying with Staffan, I often found myself sunken in the sea of notes and other musical notations on a music sheet while working under pressure. Being trapped in the idea of trying to play the correct notes, with correct dynamics and correct articulations made studying music sometimes became a little too technical and even dry for me. So it helped me a lot that he emphasized the importance not in the notations themselves, but in the meanings behind them, which had been frequently forgotten (by me at least). It really remind me how studying music is not only a serious job, but also a fun and enjoyable journey.

interfaceVNAM Vietnam national academy of Music

interface  Musik- och Operahögskolan vid Mälardalens högskola erbjuder sina studenter individuell undervisning på huvudinstrument, kammarmusik, gemensamma lektioner, instudering, musikteori, musikhistoria och föreläsningar  och masterclasses av gästande musiker. Allt i en kreativ och inspirerande kulturhistorisk miljö på Västerås slott.

Utbildningen ges med fyra inriktningar och leder till en Konstnärlig kandidatexamen/Degree of Bachelor of Fine Arts. Kammarmusikprogrammet har en stor konsertverksamhet där studenterna får många tillfäl­len att framträda inför publik. Konserterna hålls på olika scener exempelvis i Rikssalen på Västerås Slott, Västerås Konserthus och Västerås Dom­kyrka. Utbildningen har en tydlig struktur vilket ger studenterna möjlighet att ta vara på sin konstnärliga be­gåvning och utvecklas såväl personligt som inom musiken. 

Vid vår konst­närliga utbildning får studenterna möjlighet att maximalt utveckla sin kreativa förmåga och talang, något som ger dem en fördel i situationer med hård kon­kurrens. En konstnärlig kandidatexamen ger dem också möjlighet att gå vidare till studier på masternivå. Som sångare eller instrumentalist har man ett kreativt och omväxlande yrke där arbets­fältet är inom konstnärliga institutioner och som frilansande musiker.

interface   Om Staffan Sandström

interface   Om Musik- och Operahögskolan vid Mälardalens högskola

Please follow and like us:
Pin Share
Facebook
Instagram